یزدفردا: استاندار یزد با اشاره به لزوم پیگیری جدی اجرای طرح بورسیه صنعتی در دانشگاه فنی و حرفه ای استان، گفت: این اقدام تراز این مجموعه را به عنوان اولین دانشگاه فنی و حرفه‌ای مجری این طرح در کشور ارتقا خواهد داد.

به گزارش یزدفردا: رئیس و معاونین دانشگاه فنی و حرفه ای استان، رئیس دانشکده های فنی امام علی(ع) و حضرت رقیه(س) در دیدار عیدانه با استاندار یزد به هم اندیشی در خصوص بسترهای تحقق شعار سال با نقش آفرینی این دانشگاه پرداختند.

استاندار یزد در این نشست با بیان اینکه مشکل اصلی واحدهای تولیدی و صنعتی کمبود نیروی انسانی است، اظهار کرد: خوشبختانه قریب به ۹۰ درصد دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای حین یا پس از تحصیل جذب بازار کار می شوند.

مهران فاطمی با اشاره به لزوم پیگیری جدی اجرای طرح بورسیه صنعتی در دانشگاه فنی و حرفه ای استان، گفت: این اقدام تراز این مجموعه را به عنوان اولین دانشگاه فنی و حرفه‌ای مجری این طرح در کشور ارتقا خواهد داد.

وی به توضیح فرآیند اجرای بورسیه صنعت در دانشگاه ها پرداخت و یادآور شد: دانشگاه در مذاکره با صنایع تعداد نیروی های متخصص مورد نیاز را احصا و پس از توافق با وزارت علوم و درج در دفترچه انتخاب رشته مصاحبه از سوی دانشگاه و صنعت انجام می‌شود.

استاندار یزد در همین راستا ادامه داد: دانشجویانی که در آزمون کتبی و مصاحبه نمره قبولی کسب می‌کنند ضمن برخورداری از بیمه و طی کردن دوران سربازی در قالب سرباز فناور در همان مجموعه مشغول به کار خواهند شد.

وی با تاکید بر تدوین برنامه تبیینی برای رشته های فنی و تصویب در شورای آموزش و پرورش استان گفت: علاوه بر شکل گیری نهضت تبیین اهمیت رشته های دانشگاه فنی و حرفه ای در مدارس، یک دوره آموزشی یک روزه برای مشاورین هدایت تحصیلی برگزار و نکات لازم جهت رفع ابهامات و سوالات دانش آموزان در این حوزه ارائه شود.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم برگزاری جلسه مشترک دانشگاه و صنایع در اتاق بازرگانی جهت تجهیز آزمایشگاه های دانشگاه و یا اختصاص واحدهای آزمایشگاهی صنایع به دانشگاه‌ها در راستای تربیت نیروی متخصص واقعی تاکید کرد.

وی با اشاره به ضرورت تدوین طرح جامع تحولی دانشگاه در حوزه های جذب دانشجو و توسعه فضای دانشگاه، اضافه کرد: پس از تعیین واحدهای صنعتی مورد نظر دانشگاه، مدیران عامل این صنایع جهت انعقاد تفاهم نامه همکاری حاضر خواهند شد.

استاندار یزد در ادامه با بیان اینکه یکی از ارکان تولید، منابع انسانی است، گفت: بر این اساس، تربیت نیروی توانمند با مهارت نقش آفرینی و فعالیت در واحد تولیدی در واقع تحقق بخش «مشارکت مردمی» شعار سال خواهد بود.

وی در پایان با تاکید بر لزوم انجام اقدامات لازم برای معرفی بیشتر دانشگاه فنی و حرفه ای به مردم خاطرنشان کرد: بدون تردید بخش عمده ای از مسئله بیکاری در کشور از این مسیر قابل حل خواهد بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا